The Hebrew Guide for GTA SA
מדריך הסטאנטים הענק - קהילת ה-GTA העברית
[הודעות אחרונות בפורום ·  רשימת משתמשים ·   דבר המנהל·-  חיפוש · ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Archive - read only
Forum moderator: SeXsuS  
קהילת ה-GTA העברית » ג'י.טי.איי » SA:MP » מדריך הסטאנטים הענק (2 חלקים)
מדריך הסטאנטים הענק
SeXsuS תאריך: שני, 04.08.2008, 14:53 | הודעה# 1
משתמש מכור
קבוצת משתמש: פקח פורומים
הודעות: 254
מצב: מנותק
מדריך הפעלולים הגדול!
מדריך מקורי באנגלית ע"י DeathCobra

שלום וברוכים הבאים למדריך הפעלולים הגדול. אני בטוח שהרבה מכם תהו איך מבוצעים חלק מהפעלולים בסרטים שראיתם, ובסוף בגלל חוסר הבנה הגעתם למסקנה שהם בוצעו בעזרת צ'יטים. במדריך זה אני אעבור על כל סוגי הפעלולים שקיימים, אפרט, אתן דוגמאות, ואביא קישורים לכלים שיוכלו לעזור. Shall we?

תוכן:
1. היכן להתחיל
1.1 מה תצטרכו?
1.2 איך לצלם את הפעלולים שלכם?

2. הפעלולים
2.1 פעלולים עם אופנוע
2.2 פעלולים עם מכונית
2.3 פעלולים עם מטוסים
2.4 פעלולים עם סירות
2.5 פעלולים עם אופניים
2.6 פעלולים נוספים
2.7 קפיצות רימונים / פארקור

3. להכין סרט
3.1 בחירת מוזיקה
3.2 קיבוץ הפעלולים לסרט
3.3 העלאת הסרט לרשת ופרסומו באתרים
3.4 טיפים בצילום

4. הצוותים
4.1 הצוותים המוכרים
4.2 להיכנס לצוות
4.3 ליצור צוות

5. טיפים בפעלולים
5.1 טיפים
5.2 צ'יטים ועזרים ("WTF! חשבתי שאסור צ'יטים בסרטים!")

6. סרטונים לדוגמא

1.היכן להתחיל?

1.1 מה תצטרכו?

1.עותק של המשחק San Andreas למחשב, ל PS2, או ל XboX. המחשב הכי מומלץ מפני שבו תוכלו לצלם בדרך הכי קלה ולהכין סרטונים באיכות הכי גבוהה. למרות שחשוב לציין כי כמה מהפעלולנים הכי טובים כיום משתמשים ב PS2 או ב XBOX.

2. אם בכל זאת יש לכם גרסאת קונסולה, אתם תרצו להשתמש ב TV Tuner Card. ניתן לרכוש אותו בזול בחנות הווירטואלית eBay. לא מומלץ לצלם במצלמת ווידאו כי אז הצילום יצא לא ברור ולא איכותי.

3. בשביל לצלם את הפעלולים שלכם, תזדקקו ל Fraps . מומלץ להשתמש בגרסא המלאה מפני שזה יוריד לכם את ה www.fraps.com שנמצא מעל המסך כאשר יש לכם את הדמו.

4. בשביל משתמשי PC, תוכלו להשתמש ב SARAH (לינק בהמשך), San Andreas Replay Handler הוא בעצם כלי שיגרום לכך שכשתשמרו Replay, אז הוא לא יישמור על Replay הקודם, אלה פשוט יצור חדש, ולא תצטרכו למזער את המשחק אחרי כל פעלול.

5. יש כמה וכמה מודים שיהפכו את חייכם לקלים יותר. הבולטים שבהם הם מזמן רכבים, טריינר, וכלי שיגורים. זאת כדי לחסוך לכם זמן במציאת המכונית המתאימה, לנסוע דרך כל המדינה, ולדאוג למלאות את החיים שלכם. עכשיו חלקכם יגידו שבסוף כן, יש צ'יטים בסרטוני פעלולים. עכשיו אחרי ההסבר ההחלטה בידכם, האם הצ'יטים כן עוזרים בפעלולים או לא.

6. כדי לקבל את התוצאות הכי טובות, מומלץ להוריד שמירה של 100% משחק, וזאת מפני ששם תמצאו את כל ה Skill שלכם ברכבים מלאים, וגם שרירים והכל.

1.2 איך לצלם את הפעלולים שלכם?

1. גרסאת קונסולה - ברגע שיש לכם את ה TV Tuner אתם פחות או יותר מוכנים, הדרך הכי טובה היא ללחוץ על כפתור ההקלטה כבר מהנסיון הראשון, שלא תפספסו שום דבר. אתם תתבאסו מאוד אם בטעות יצא לכם ולא צילמתם.

2. גרסאת PC - אם יש לכם את SARAH, פתחו אותו בכל פעם שאתם מתכוונים לעשות פעלולים, ואפילו אם אתם לא, לאחר מכן היכנסו ל GTA. ברגע שאתם מצליחים משהו:
F1 - לראות 30 שניות אחרונות של המשחק
F2 - לשמור 30 שניות אחרונות של המשחק בקובץ בשם My Documents > GTA SA User Files > replay.rep
F3 - לטעון את הריפליי ששמרתם
כדי שהמשחק לא "ישמור על" הריפליי ששמרתם, מומלץ לשנות את השם למשהו אחר, וכשאתם רוצים לחזור ולצלם את הפעלול, זכרו לשנות את השם בחזרה ל replay.rep.

2. הפעלולים

2.1 פעלולים עם אופנוע

The Krail - סרטון הדגמה
זה ללא ספק הפעלול השכיח ביותר. וגם קל מספיק, כל שעליכם לעשות הוא לצבור אוויר וללחוץ על הרמת גלגל וימינה או שמאלה, עד שיווצר מצב שקיבלתם 360. אפשר לשלב את הפעלול ולנחות על גדר (סלייד).

The Corkscrewאו בקיצור Cork גם זה פעלול מאוד שכיח. אבל הוא קצת יותר קשה ונראה הרבה יותר מגניב. בדיוק כמו ה Krail רק שפה, אתם לוחצים על להפנות גלגל קדימה ואז ימינה או שמאלה. גם מהפעלול הזה אפשר לשלב ולנחות על גדר או בניין.

The Spin
בדיוק כמו השניים שלפניו, רק שבלי ה "קוליביות". פשו לחצו ימינה או שמאלה כאשר אתם באוויר ובצעו סיבובים. סיבוב "מגניב" נחשב לסיבוב של 720 לפחות.

Hitspin
זה קצת יותר קשה לעשייה, אתם צריכים למצוא מקום קטן כדי לפגוע בו עם הצד של האופנוע, כמו עמוד רחוב או משהו, ולפגוע בו מהצד כאשר אתם באוויר. זה יכול להוביל אותכם עד לכ - 1000 מעלות של סיבוב.

The Bump
אלה ממש גדולים ודי לא צפויים, אתם יכולים להשיג 10 מטר גובה, או 100 מטר גובה, תלוי הגודל של ה Bump, התאוצה שאתם צוברים לפני שאתם פוגעים בו, והדרך שבה אתם פוגעים בו. מצאו מקום עם מעקה או קיר קטן, צברו מהירות ופגעו בו כאשר אתם במצב של Wheelie (הרמת גלגל). חשוב להקפיד להרים את הגלגל יותר מהקיר אך לא יותר מדי, בכמה מהמקרים מומלץ להוריד את הגלגל הקדמי ממש על הקיר חלקיק שנייה לפני הפגיעה, זה יכול לתת היתרון בגובה.

BBM - Bike Bump Method
היכנסו לאופני הרים / BMX ועצרו אותם במרחק קטן מגג נמוך, קפצו גבוה והישענו אחורה, אם בצעתם זאת נכון אתם אמורים לפול מהאופניים, כוונו את האופניים על הצד מול הבניין כמו בסרטון, תפסו לכם אופנוע, קחו תאוצה, ותרימו גלגל ממש מעט לפני הפגיעה בדיוק כמו ה Bump. אתם אמורים לקבל קצת גובה.

Roof
נסו לנחות על גגות גבוהים ככל האפשר בעזרת כל השיטות שקראנו מאחורה.

Billboards
אלה הם השלטים שנמצאים ברחבי סאן אנדראס, רובם ב Los santos. השלטים גבוהים וקטנים, מה שמהווה אתגר לנחות עליהם, אפשר גם לבצע עליהם סלייד.

Grind - סרטון הדגמה
בעברית נהוג לקרוא לזה סלייד, או החלקה. לשם הדגמה בסיסית, מצאו גדר בגובה האופנוע, הרימו גלגל, ופנו לכיוון הגדר, אם ביצעתם זאת נכון אתם אמורים לעלות על הגדר. ברגע שאתם על הגדר השתדלו לאזן את עצמכם בעזרת החצים למעלה ולמטה. כמובן שאפשר לבצע כל מיני דברים לפני, כמו למשל KRAIL מבניין גבוה ואז לנחות על סלייד בגדר כלשהי.

Curb Bump
פעלול זה יכול להתקיים בכל מקום בתנאי שיש מדרכה. אם תשימו לב, יש רווח קטנטן בין הכביש למדרכה, רווח קטן אך מספיק. כל שעליכם לעשות או לצבור תאוצה, ולהרים את הגלגל של האופנוע עד הסוף ממש בשנייה שאתם מגיעים למדרכה. אם עשיתם זאת נכון אתם אמורים לקבל קצת גובה שיספיק לכם ל Double Bump (הסבר בהמשך) או אולי גם לסלייד. אך היזהרו, אם תרימו גלגל מוקדם מדי אתם תאבדו מהירות. אם תרימו גלגל מאוחר מדי אתם תפספו את המדרכה.

Drop Bump
פעלול זה קצת קשה וגם קשה להסביר, אעלה תמונה בהמשך. הוא גם קצת מיוחד למצוא. אתם צריכים למצוא קיר מספיק ארוך בשביל התאוצה שלכם, ושיהיה מאונך לקיר אחר. אז אתם לוקחים תאוצה על הקיר ההוא, ובדיוק שנייה לפני שאתם מגיעים לקיר המאונך לו, אתם נופלים וכאילו עושים Bump בקיר המאונך. זה יכול ליהיות מאוד יעיל לפעמים.

Double Bump
מצאו מדרכה שמאפשר לכם לעשות עליה Curb Bump, ושלאורכה יש גדר נמוכה, קחו מהירות והרימו גלגל בדיוק שנייה לפני, קפצו מהמדרכה, ואם עשיתם זאת טוב אתם אמורים גם לקפוץ מעל הגדר ולקבל עוד גובה.

Packer Bump
מכירים את המשאית רמפות שנקראת Packer? הרבה פה אמרו לי שהם יותר טובים בגלל שהם יכולים לעשות פעלולים בלי פאקר, אז בואו נגלה לכם את הסוד, זה לא נכון. ה Packer הוא הכלי השני הכי יעיל לפעלולים. מצאו בניין או בית נמוכים, אך גבוהים יותר בצת מהרמפה של המשאית, מקמו את המשאית רמפות מול הבניין, אך דאגו למצוא גובה שווה. אם תמקמו קרוב מדי, אתם פשוט תתקעו בבניין, אם תמקמו רחוק מדי, אתם פשוט תעברו מעליו. ברגע שמיקמתם אותו טוב, קחו תאוצה ותעשו Bump מהבניין/בית בעזרת המשאית. אם בצעתם זאת טוב, אתם אמורים לקבל המון גובה ומרחק.

Packer Bump 2 Grind
בדיוק כמו למעלה רק שנסו לנחות על גדר ולעשות סלייד (או Grind אם אתם מתעקשים). מומלץ לעשות Krail או Cork באוויר כדי לעשות את הפעלול קשה יותר.

Packer strut bump
אם תסתכלו מקרוב, למשאית יש 2 "קורות" קטנות בצד שאפשר לקפוץ עליהם, הם אומנם לא מביאים גובה רב, אבל זה בכל זאת מגניב.

Create the bump
החלק האחורי של המשאית רמפות, החלק הקטן, יכול לעבור דרך חפצים. אתם יכולים לנצל זאת בדרכים יצירתיות.

Ground Grabs
אלה יכולים ליהיות מאוד קלים, הם יכולים ליהיות מהירים או איטיים והם גם די חדשים בעניין. תפסו גובה עם אחת מהשיטות שלמדנו ונחתו על החלק האחורי של האופנוע, ז"א תרימו את הגלגל באוויר ותפגעו ממש עם החלק האחורי, אם עשיתם זאת טוב אתם אמורים ליפול מהאופנוע. כשזה קורה תלחצו מייד על הלחצן שמכניס אותכם למכונית הכי מהר שלכם, אם ביצעתם זאת טוב ולפי הסרטון, אתם אמורים לעלות בחזרה על האופנוע.

Fall Grab
דחפו את האופנוע שלכם מבניין כלשהו, ובדיוק כשהוא נופל תיכנסו אליו. תוכלו לאתגר את עצמכם בלנסות ליפול על גדר.

Air 2 Boat
מצאו פעלול אשר בסיומו תנחתו במים, מקמו סירה במקום שאתם חושבים שאתם עומדים לנחות, ונסו לנחות בתוכה

Backwards Stoppie
פעלול זה מתחיל ליהיות פופולרי, אך קשה. זה כמו סטופי רגיל (עצירה על גלגל קדמי) רק בלי עצירה, ובנסיעה אחורנית. הדרך הכי טובה לבצע זאת היא ליפול מאיזשהו בניין נמוך, לעשות 180 באוויר, ולנסות לנחות כאשר הגלגל האחורי יהיה הראשון לגעת באדמה. כשזה קורה תלחצו מהר על החץ למעלה ועל הכפתור לנסוע אחורנית. אם ביצעתם זאת טוב אתם אמורים לסוע עכשיו על גלגל אחד אחורנית. אך היזהרו! אם תבצעו את זה במהירות גבוהה מדי השחקן ייפול מהאופנוע.

RAD's Speed method
חוץ משיטת המהירות של ללחוץ למעלה הרבה פעמים ישנה השיטה הזאת, שהיא הרבה יותר מהירה. כמו בסרטון, הרימו גלגל עד הסוף שיתחילו לצאת גיצים. ואז תלחצו על להוריד גלגל הרבה פעמים ממש טיק טיק טיק טיק. אולי אז לא תבחינו במהירות הנוספת, אך ברגע שתורידו את הגלגל אתם תרגישו בתנופה אדירה.

infested's BSM method (iBSM
זוהי שיטה המאפשרת לכם לתקוע אופנוע באדמה, וליצור ממנו Bump יעיל. היעילות באה על ידי ביטוי בעובדה שאפשר לשים אותו כמעט בכל מקום ואפשר לקבל ממנו גובה רב. וככה זה נעשה:
א. זמנו לעצמכם משאית מפלצת (Monster truck) ואופנוע.
ב. דחפו את האופנוע מתחת למשאית והרימו גלגל
ג. אתם תשימו לב שהגלגל האחורי מתחיל לאט לאט להיתקע באדמה
ד. המשיכו עד לזווית הרצויה
ה. תזיזו את המשאית, זמנו אופנוע נוסף ולכו לקפוץ!

Regular BSM Method
מצאו גדר שבירה, שיברו אותה, ושימו אופנוע שוכב בין השברים. לאחר מכן זמנו אופנוע נוסף והתרחקו. אחרי שהתרחקתם מעט, תחזרו שוב ותראה שהאופנוע תקוע בגדר. זאת הזדמנות טובה לקפוץ עליו

2.2 פעלולים עם מכונית

The Flip - סרטון הדגמה
היפוך פשוט למדי, פשוט תפסו קצת גובה ולחצו על קדימה או אחורה כדי לבצע סיבובים.

Hitflip
אלה קשים יותר, לתפוס אוויר ולהתחיל לעשות היפוכים, ובדרך לפגוע במשהו במהירות גבוהה כדי שתקבלו עוד היפוכים. דוגמא טובה לכך היא ההר הגבוה ב SF (Mount Chiliad)

The Spin
בדיוק כמו ה Flip רק שכדי לבצע SPIN צריך לזוז ימינה ושמאלה עם החצים.

Car Grind - סרטון הדגמה
ישנן 2 דרכים לבצע פעלול זה, דרך אחת היא כמו באופנוע, להחליק במאונך לגדר ולהתאזן עם החצים למעלה ולמטה. הדרך השנייה היא קצת יותר קלה: להחליק לאורך הגדר ולהתאזן עם החצים ימינה ושמאלה, כמוצג בסרטון. חשוב לציין שפעלולים אלה הם קשים ודי נדירים.

Packer 2 Bump
בדיוק כמו באופנוע, רק עם מכונית, חשוב לציין שפעלול זה הוא נדיר וקשה, מהסיבה שקשה לעבור בין 2 קורות המשאים עם מכונית במהירות גבוהה. חשוב לקחת זווית מדוייקת.

Car Fall Grab - סרטון הדגמה
פעלול זה הוא דיי קל. בדיוק כמו עם אופנוע, דחפו את המכונית מגג של בניין או גבעה, והיכנסו אלייה בדיוק כאשר היא נופלת.

2.3 פעלולים עם מטוסים

Small Space Stunt
קחו לכם מטוס, ומצאו מקום קטן שקשה לעבור בו, כגון גשרים או מנהרות ונסו לעבור מתחתיהם. כדי להוסיף אתגר תוכלו לנסות לעבור כשאתם הפוכים. חשוב לציין שככל שהמטוס שבחרתם גדול יותר וקשה לשליטה, הפעלול יהיה קשה יותר ויהיה לו ערך גבוה יותר.

Bail 2 Precision
פעלול זה הוא די קשה, ודורש דיוק. קחו לכם מטוס מהיר ככל האפשר, ומצאו לכם נקודה קטנה על המפה, כגון שלט, עמוד, ארובה, תיבת דואר. עכשיו נסו לעבור עם המטוס כמה שיותר קרוב לחפץ שבחרתם ונסו לצאת מהמטוס בדיוק כשאתם מעליו וליפול עליו. כמובן שככל שהנקודה שבחרתם קטנה יותר, הפעלול יוערך יותר.

Plane Fallgrab
קחו לכם מטוס הגודל בינוני, ומקמו אותו על גג של בניין בינוני עד גבוה. צאו מהמטוס והתחילו לדחוף אותו לעבר הקצה, ברגע שהוא מתחיל ליפול תיכנסו לתוכו, ותנסו להעיף אותו לפני שיפגע באדמה.



^^מתחלפת^^!!
בברכה,מנהל פורום SA:MP פורום מודים וסיקורים ומפקח הפורומים.
המשך גלישה נעימה.
 
קהילת ה-GTA העברית » ג'י.טי.איי » SA:MP » מדריך הסטאנטים הענק (2 חלקים)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: